В МАЙБУТНЄ -
БЕЗ ШКІДЛИВИХ ВИКИДІВ.

Сталий розвиток BMW i.

Для того щоб заново відкрити поняття мобільності на основі принципів сталого розвитку, потрібно більше, ніж просто концепція. Необхідно відповісти на безліч питань. Найважливіший з них: Де взагалі починається сталий розвиток? Відповідь: Там же, де воно і закінчується.
Принципи сталого розвитку та екологічності визначають мислення і дії BMW Group. Тому BMW Group в восьмий раз поспіль очолює рейтинг за Індексом стійкості Доу-Джонса (DJSI) в автомобілебудуванні і, таким чином, знову визнана лідером в сфері корпоративної відповідальності та сталого розвитку в своїй галузі. В рамках своєї програми EfficientDynamics група компаній BMW поставила мету безперервно знижувати кількість шкідливих викидів і збільшувати задоволення від водіння. В автомобілях BMW i використовується велика кількість інноваційних технологій BMW EfficientDynamics, але і це ще не все: від розробки дизайну до виготовлення, від експлуатації автомобіля до його утилізації - кожна деталь в ньому орієнтована на принцип сталого розвитку. Адже екологічне виробництво і сталий розвиток - це лінія поведінки, яка не знає ні початку, ні кінця.

ІСТОРІЯ.

Метою розробки автомобілів BMW i є не тільки конструювання автомобілів, які не мали б шкідливих викидів, але також і використання при цьому максимальної частки матеріалів, виготовлених за принципом невиснажливого використання, і вторинних матеріалів - перш за все, у внутрішній обробці. Таким чином, салон BMW i3 встановлює нові стандарти і робить екологічний підхід відчутним.
Наступним досягненням є абсолютно нова архітектура автомобіля LifeDrive, яка завдяки пасажирської осередку кузова з карбону і модулю приводу Drive з алюмінію дозволила серйозно скоротити вагу автомобіля і збільшити запас ходу.

LifeDrive

Інноваційна архітектура BMW i LifeDrive, яка була розроблена спеціально для автомобіля з повністю електричним приводом, забезпечує зниження ваги та збільшення запасу ходу. Два окремих функціональних модуля, модуль приводу Drive з алюмінію та модуль кузова Life з високотехнологічного вуглецевого волокна, дають в комбінації ультралегкі та міцну конструкцію. Результат: підвищення енергоефективності, збільшення запасу ходу та підвищення рівня безпеки.

Аеродинаміка

Мінімальний аеродинамічний опір, максимальний запас ходу. Першокласна аеродинаміка є важливою складовою енергоефективного електромобіля. Повністю закрите днище BMW i запобігає завихрення повітря під автомобілем. У той же час так звані аеродинамічні щитки (Aero-Flaps) покращують аеродинаміку в зоні колісних ніш та в зоні порогів за передніми колесами. Завдяки цьому знижується аеродинамічний опір та споживання електроенергії автомобіля, що дозволяє збільшити запас ходу.

Матеріали, які піддаються вторинній переробці

Натурально, поновлювано та екологічно: салон автомобілів BMW i привертає обшивкою дверей і приладової панелі з вирощуваних натуральних волокон, шкіри, дубленої природними дубильними речовинами, і деревини евкаліпта з відкритими порами, на 100% що походить з лісництв, що мають екологічний сертифікат FSC®. Всього в салоні BMW i3 використовується 25% відновних рослинних матеріалів і вторинних полімерів. Тканинна оббивка сидінь майже на 100% складається з реціклата поліестеру, який на 34% виготовляється з ПЕТ. Серед полімерів, використовуваних в зовнішній обробці кузова, також 25% складають реціклати.

ВИРОБНИЦТВО.

З 2005 року група компаній BMW безперервно очолює рейтинг за Індексом стійкості Доу-Джонса (DJSI) в автомобілебудуванні, будучи, таким чином, визнаним лідером по екологічності виробництва і стійкого розвитку в своїй галузі. Але це не привід заспокоюватися, навпаки - стимул розширювати межі: енергоємне виробництво вуглецевого волокна розміщено на фабриці в Мосес Лейк (Moses Lake), США. Причина: тут можливо його постачання «чистої» енергії від однієї з найбільших в світі гідроелектростанцій - Grand Coulee Dam. При виробництві BMW i в Лейпцигу також на 100% використовується електроживлення з поновлюваних джерел. Крім того, споживання електроенергії, необхідної для виготовлення BMW i3 на заводі в Лейпцігу, знижений на 50%, а витрата води - на цілих 70%. *
* Виробництво BMW i3 в порівнянні з промисловим стандартом BMW.

ВИКОРИСТАННЯ.

Для того щоб рух на електричному приводі був не тільки дуже маневреним, а й особливо енергоефективним, інтелектуальна система охолодження постійно підтримує оптимальну робочу температуру акумулятора. Крім того, водій BMW i може одним натисканням кнопки переключитися в особливо економічний режим водіння, в якому запас ходу збільшиться приблизно на 30% або майже на 200 км. *
Постійне дотримання принципів екологічного виробництва означає зниження або повна відсутність викидів CO2 не тільки при експлуатації автомобіля, але і під час його виготовлення і при виробленні електроенергії. Тому BMW i співпрацює з тими партнерами, які дотримуються принципів екологічного виробництва, наприклад, з виробниками відновлюваної енергії, для того щоб зробити легко доступною для водіїв BMW i електричну енергію з відновлюваних джерел.
* За результатами власних досліджень BMW. Запас ходу залежить від різних чинників, особливо від індивідуального стилю водіння, властивостей маршруту, температури зовнішнього повітря, поточного або попереднього опалення / кондиціонування салону.

УТИЛІЗАЦІЯ.

Як слід найбільш ефективно утилізувати електричні компоненти? Вони повинні використовуватися вдруге. Існує безліч можливостей вторинного використання потужних літій-іонних високовольтних батарей автомобіля BMW i: Просто і енергоефективно було б, наприклад, використовувати їх в якості проміжних накопичувачів для сонячних або вітрових енергетичних установок.
BMW i є також першопрохідцем у справі переробки вуглецевого волокна і його утилізації. Відходи виробництва карбону або карбонових деталей є для BMW Group цінним матеріалом, який використовується або вдруге в процесі виробництва, або в інших областях.
І це ще не все: 95% матеріалів, необхідних для виробництва нового BMW i, можуть бути піддані вторинній переробці.

ЕКОЛОГІЧНІСТЬ ДОВЕДЕНА.

Вперше в історії BMW Group амбітні цілі щодо формування екологічного підходу протягом всього життєвого циклу вироба були визначені для нового автомобіля, що знаходиться в розробці, вже на ранньому стратегічному етапі. Це відноситься до всіх етапів життєвого циклу автомобіля, таким як, наприклад, підбір матеріалів, виробництво, експлуатація та подальша утилізація.
Для того щоб визначити досягнення конкретних цілей, для всіх етапів розробки BMW i3 був розрахований екологічний баланс. І екологічний баланс BMW i3 довів: комплексний підхід до концепції BMW i є моделлю успіху.

Електричний привід

Вирішальний внесок вносить електричний привід BMW i3. Навіть коефіцієнт корисної дії у нього значно вище, ніж у бензинових та дизельних двигунів. Якщо розглядати отримання електричного струму, який подається в високовольтну батарею, то тут є подальші можливості для індивідуальної оптимізації екологічного балансу.

Інноваційна полегшена конструкція

BMW i ще на один крок просунув довгострокову стратегічну участь BMW Group в справі сталого розвитку в екологічній, економічній та соціальній сферах. Ще одним результатом цього підходу стало рішення використовувати, де це можливо, енергоємні легкі матеріали, такі як, наприклад, алюміній та карбон (CFK), які виготовляються з використанням електричного струму, отриманого з поновлюваних джерел енергії.

Екологічний виробничий цикл

При виготовленні модуля кузова Life BMW Group використовує свій унікальний для автомобілебудування досвід в галузі промислового виробництва карбону. Розроблений спеціально для автомобіля BMW i метод дозволяє повертати в виробничий процес обрізки, матеріалу. Завдяки цьому знижується потреба в сировині, вироблене на фабриці вуглецевих волокон в Мосес Лейк (США), звідки надходить вся вихідна сировина для всіх карбонових компонентів BMW i3.

Використання відновлюваних джерел енергії

Навіть електричний струм для виробництва автомобілів BMW i на заводі в Лейпцігу виробляється виключно з використанням відновлюваних джерел енергії. Для цієї мети на заводі були споруджені вітрові силові установки для безпосередньої подачі електричної енергії для виробничих потреб. А енергія, яка використовується для виготовлення вуглецевих волокон на заводі в Мосес Лейк (США), на 100% виробляється за допомогою наявної в розпорядженні енергії води.

Підтверджено відповідність стандарту ISO 14040/14044

Екологічний баланс BMW i3, який показує досягнення поставлених цілей, відповідає вимогам найсуворіших міжнародних норм. Висновок незалежного експерта TÜV Süd підтверджує, що використовуються BMW i методи відповідають сучасному науково-технічному рівню і відповідають всім вимогам суворого стандарту ISO 14040/14044. TÜV Süd перевірив всі дані і методи екологічного балансу за всіма пунктами відповідно до існуючих критеріїв. Завдяки визначенню цілей та постійному моніторингу їх виконання вдалося знизити потенціал парникового ефекту BMW i3 з повністю електричним приводом в порівнянні зі звичайним автомобілем на 30-50% (при використанні в режимі руху поновлюваного електричного струму).

Переглянути стандарт ISO