BMW Group представляє новий Центр симулювання водіння

BMW Group представляє новий Центр симулювання водіння

Новий Центр симулювання водіння (Driving Simulation Centre) BMW Group в Мюнхені відкриває дослідникам і конструкторам можливість тестувати розробки в безпрецедентно реалістичною середовищі. Це найсучасніший і функціональний Центр симулювання водіння у всій індустрії: на території площею 11,4 тисячі м2 знаходяться 14 симуляторів і експлуатаційних лабораторій.

- Мета створення нового центру - зібрати під одним дахом інструменти симулювання, що ідеально підходять для кожного етапу розробки, - каже Міхаель Брахфогель, що відповідає за дослідження в сфері інтер'єру, взаємодія з користувачем і симулювання водіння в BMW Group. - Тепер наша клієнтоорієнтованість дійшла до стадії розробки: щодня в дослідженнях і тестах можуть брати участь до 100 чоловік.

Оптимальний інструмент моделювання на кожному етапі

У центрі знаходяться ідеальні інструменти симулювання руху автомобілів і роботи окремих вузлів - від етапу розробки ранніх концептів до остаточного тестування. Тут розташовані статичні симулятори, один з яких з надзвичайною реалістичністю імітує дорожні умови на площі 400 м2.

Новий центр дозволяє на етапі розробки перевірити практично кожну ідею щодо майбутнього автомобіля, будь то інноваційні розважальні технології, концепти дисплеїв і систем управління, взаємодія між людьми і автомобілем, налаштування шасі, системи допомоги водієві або розташування пасажирів у разі повністю автономного водіння. Крім інженерів BMW Group, віртуальні тест-драйви регулярно проводять сторонні випробувачі.

- Новий Центр симулювання водіння дозволить нам набагато глибше залучити наших клієнтів в процес створення автомобілів. Зворотний зв'язок ми можемо отримати тепер майже на будь-якій стадії розробки, - пояснює Міхаель Брахфогель.

Тестування кожної деталі автомобіля

Центр симулювання водіння дозволить знизити кількість прототипів, які необхідно побудувати для випробувань, а також скоротити тривалість циклу розробки. У симуляторі водіння можна замінити шини за лічені секунди, а тестові маршрути коригуються натисканням кнопки. Система дозволяє змінити час року - з літа на зиму. Будь-які фактори, які впливають на управління, можна відтворити з високим ступенем точності.

- Сучасні симулятори дозволяють випробувати дуже тонкі нюанси керування автомобілем, якими так славиться BMW, як на стадії ранньої розробки, так і на стадії затвердження, - коментує експерт з симулювання водіння Томас Лахнер.

Центр симулювання водіння - ідеальний відповідь на постійно зростаючі вимоги, які пред'являються до розробки розумних автомобілів з високим ступенем мережевої інтеграції.

- Завдяки комплексним випробуванням в симуляторі ми зможемо проектувати системи таким чином, щоб наші клієнти отримували в автомобілях необхідну інформацію в потрібний час і в потрібному місці, інтуїтивно зрозумілим способом в будь-якій дорожній ситуації, - каже Маріон Мангольд, керівник групи, яка відповідає за розробку концепцій взаємодії з користувачем.

Технології моделювання водіння дають величезні переваги при розробці майбутніх систем допомоги водієві і, зокрема, функцій автономного водіння. Дорожні ситуації, пов'язані з ризиком або рідко виникають в реальному житті, майже неможливо відтворити на реальній дорозі. У симуляторі їх можна безпечно і детально відтворити стільки раз, скільки потрібно. Найрізноманітніші аспекти дорожніх ситуацій можна змінювати і комбінувати.

- Ми вкрай ретельно готуємося до впровадження функцій допомоги водієві. Імітація водіння - основний фактор, який гарантує нам, що ми можемо розробити найкращі і безпечні продукти для наших клієнтів, - каже Мануела Вітт, експерт по експлуатаційної безпеки та аналізу ефективності.

Система транспортування і стикування дозволяє відчувати кілька різних моделей автомобілів протягом одного дня. Центр пропонує високий рівень гнучкості для всіх областей розробки автомобілів, забезпечуючи максимальне завантаження виробничих потужностей.

Повне занурення в майбутнє

Експерти по симулювання водіння BMW Group створили комплексний симулятор, який пропонує тестувальникам максимально реалістичний досвід і виводить на новий рівень достовірність результатів. В майбутньому випробувачі будуть підходити до стендів в VR-шоломах, в яких вони будуть бачити дилерський центр BMW або MINI з припаркованим перед ним автомобілем.

- Завдяки комплексній віртуалізації ми досягаємо надзвичайно високого ступеня занурення, - говорить керівник проекту Центр симулювання водіння Мартін Пеллер. - А це значить, що ми отримуємо достовірні і надійні результати.

Вражаючі масштаби технологій

Найбільш примітні в Центрі симулювання водіння - симулятор високою реалістичності і симулятор високої динаміки. Вони створюють такі тестові умови, які раніше можна було отримати тільки на реальних моделях в реальних дорожніх умовах.

Деякі характеристики симулятора високою реалістичності:

• Одночасні поздовжні, поперечні і відцентрові навантаження.

• Прискорення до 0,65 g (аналогічно прискоренню BMW M3, який розганяється від 0 км / год до 100 км / год за 4,2 секунди).

• Ділянка для моделювання руху займає майже 400 м2.

• Висота більше 10 метрів.

• Рухома маса - близько 83 тонн.

• Пікове споживання електроенергії - до 6,5 МВт.

Гальмування і прискорення в поворотах, проїзд перехресть з круговим рухом і послідовність з декількох поворотів - тепер в лабораторних умовах можна відтворити будь-які виникають в місті дорожні ситуації, які створюють перешкоди для систем автономного водіння.

Деякі характеристики симулятора високої динаміки:

• Поздовжнє і поперечне прискорення до 1 g (аналогічно прискоренню боліда BMW iFE.20 з Formula E, який розганяється від 0 км / год до 100 км / год за 2,8 секунди).

• Довжина полозів для розгону - 21 метр.

• Рухома маса близько 23 тонн.

• Висота понад 9 метрів.

• Пікове споживання електроенергії - до 3 МВт.

На симуляторі можна відтворювати об'їзди перешкоди, екстрене гальмування і різке прискорення. Пристрій практично миттєво реагує на дії водія - так само, як і реальні автомобілі BMW.

Разом з поздовжнім, поперечним і вертикальним прискоренням на випробувача впливають і візуальні ефекти. За це відповідає купол, на який транслюється 360-градусна проекція навколишньої місцевості. Доповнюють картину максимально реалістичні звукові ефекти.

Завершення складного проекту в непростий час

Будівництво самого складного в світі об'єкта моделювання реальних дорожніх ситуацій почалося в мюнхенському Центрі досліджень і інновацій (FIZ) в середині серпня 2018 року. Незважаючи на обмеження через пандемію Covid-19, будівельні роботи завершилися в травні 2020 року. З цього моменту в центрі встановлювали обладнання.

Багаторічний досвід BMW Group в сфері моделювання водіння

У BMW Group є багаторічний досвід використання пристроїв, що моделюють рух автомобілів або роботу окремих компонентів. Статичні симулятори застосовувалися при розробці автомобілів BMW на початку 1990-х років. У 2006 році компанія почала відчувати моделі на динамічному симуляторі, а з 2016 року в її розпорядженні було два динамічних симулятора.